En award har jag fått!


Och det är väldigt kul!

Det är Charlotta med bloggen Where the forest ends som skickat vidare till mig med den utomordentligt trevliga kommentaren ”Sveriges kanske mest drivna återuppbyggare som jag skulle vilja kalla dom. Kolla själva.” 😀 Sånt blir man ju ruskigt glad av att läsa.

Awarden förpliktigar också till att man, förutom att länka till den som gett dig den, svarar på fem frågor (fast man får såklart välja själv om man vill skicka vidare eller strunta i det):

1.Varför började du blogga?
Ibland är jag ganska trög i starten och kan behöva lite uppmuntran och krav för att få saker gjorda, i och med att jag började blogga fick jag dels dokumenterat om vad vi gör (vilket blir som en husdagbok och väldigt rolig för oss själva, man glömmer så sjukt fort vad man gjort och i vilken ordning till exempel) och dessutom känner jag ett visst ansvar för att saker ska bli gjorda så ni som läser ska få se. 🙂 Jag tycker dessutom det är roligt att dela med mig av det vi gör och jag gillar att få bekräftelse och det är ganska fattigt med andra som håller på med byggnadsvård i bekantskapskretsen så då får man vända sig till nätet för att hitta likasinnade… jag tycker om att diskutera och debattera och kan jag hjälpa nån endaste att finna råd eller material som skulle passa deras hus så blir jag väldans nöjd!

2. Vilka bloggar följer du?

Jag följer ganska många fast bara de som har nån sorts byggnadsvårdsanknytning. Rena livsstilsbloggar ger mig överhuvudtaget ingenting, fast jag har faktiskt ingenting emot att bloggarna jag läser blandar lite av varje som inredning, byggnadsvård, recept, livet och annat.

3. Favoritfärg(er)?
Naturpigment, faktiskt i princip alla. De ger en trivsam känsla och alla dessa färger passar nästan ihop om man håller sig till de pigmenten. Jag kan omöjligt säga att en viss färg är vackrast för det beror så mycket på var och hur den är använd. Lika lite kan jag säga att en viss färg är ful, däremot kan alla färger vara fula i vissa sammanhang och i fel miljö.

4. Favoritfilm?
Ärligt tittar jag nästan aldrig på film men när jag gör det gillar jag typiska highschoolfilmer. Inte kan jag påstå att de berör mig men de är lättittade och man behöver inte tänka, det kan behövas nåt enkelt när jag väl sätter mig vid tv:n. 😀

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Håller mig gärna i Sverige, tycker det finns så mycket här som är värt att se och vi har så mycket kvar att upptäcka bara runt knuten. 🙂 Ett enda land kan jag tänka mig att det skulle vara roligt att åka till och det är Brasilien, vilket enbart beror på att min farfar, min faster och farbror samt några kusiner bor där.

När jag nu svarat på frågorna är det dags att skicka vidare till fem nya bloggar… eftersom både Charlotta och Angelica med bloggen Lilla Kråkslottet redan fått/skickat vidare och flera av mina andra favoritbloggar fanns med i deras listor så tar jag några andra som jag också alltid läser och tycker är värda (minst) ett besök:

Solhaga är ett hus från 30-talet som renoveras med stor eftertanke och det blir jättefint.

Kurage – hantverk, historia och reenactment handlar om en hel del annat än byggnadsvård men så rätt som det är dyker det upp inlägg om gården Liljerum där bloggaren bor och renoverar och det är väldigt roligt att läsa om hur de resonerar och återställer.

Norrfrid är ett alldeles fantastiskt hus och bloggarinnan bjuder på mycket fina bilder som inspirerar.

Waldidyll är ett hus byggt ca 1910 som även det har fått ägare med ambitioner att återställa och renovera eftertänksamt.

Projekt Skogskojan kommer sist men är definitivt inte det minsta projektet. En blogg jag nyligen stötte på och som är väldigt intressant att läsa.

4 kommentarer på “En award har jag fått!

  1. Norrfrids Eija skriver:

    Tack, Sophie, för utmaningen. Ska ta och fnula på detta lite när jag känner mig något piggare, har åkt på ihärdiga dagisbaciller som suger all ork ur en….
    Ha det fint,
    Eija

  2. Angelica skriver:

    Men hjärtevän! Nu såg jag det här! Tack gulliga du! Det värmde verkligen!! Kram!

  3. Lindekull skriver:

    Tack för awarden! Lite omtumlande och nu satte du igång mitt, redan, dåliga samvete för vår blogg. Vi får se om jag fortsätter award-kedjan, det är ju din och Solhagas blogg som jag följer mest för tiden räcker inte till till mer. Oftast fastnar mina blogginlägg i huvudet och det är så svårt att ta sig i kragen och få in dem i datorn och sedan få till blider med. Önskar att det fanns direktuppkoppling från huvudet till nätet 😉

Lämna en kommentar