6 år idag!


Fick en notis från WordPress att jag just idag bloggat i 6 år, känns inte som så länge och första två åren var ju på bloggen som jag skrev om vår förra gård Ekenäs gård.

Just nu är det inte mycket aktivitet här på bloggen även om jag tänker på den och funderar över inlägg jag skulle vilja skrivs om nästan varje dag.

Tänkte försöka få till några av de där inläggen nu, är ju ändå mörkt på kvällarna så man är inte ute och grejar utan blir sittande inne.

För tillfället håller vi på med Majas rum och Maja är ju också 6 år, det var ju under mammaledigheten med henne som jag började blogga. Maja har längtat efter att få gjort vid sitt rum länge nu. Vi gör det inte så omfattande som vi brukar vara tvungna att göra för rummet i stort var ganska okej. Mats har lagat i med ny tretex runt fönstret efter fönsterbytet, våra äldre fönster har ju andra proportioner än de andra fönstren som satt när vi flyttade hit. Vi har lagat några mindre hål i det pappspända taket och målat det med Bifrost linoljefärg från Enetorpets byggnadsvård. Väggarna var sedan innan målade med vanlig billig väggfärg som vi strök upp när vi flyttade hit och barnen skulle ha rummet, nu har jag målat om med bifrost linoljefärg i två strykningar. Väggarna är nymålade och ganska blanka vilket jag inte är riktigt nöjd med men jag tror de mattas en del efterhand.

IMG_2310.JPG
Här är rummet när det var tömt och vi skulle börja.

IMG_2541.JPG

IMG_2542.JPG
Först blev den blå nyansen för babyblå och skrikig så jag ”smutsade” ner den med en del grön umbra. Det blev en dovare mer gråblå kulör som passar bättre. Det är Maja som valt att hon vill ha blå väggar. Hon har liksom Anton många ideér för hur både väggar och möblering ska se ut och vi får försöka lösa hennes önskemål så bra som möjligt.

3 comments on “6 år idag!

  1. Ylva Öjes skriver:

    Hej!
    Kul att kolla runt på din blogg! och roligt också att du ”smutsar ner” med grön umbra.
    Läs gärna om hur jag gör med mina dörrfoder och annat i min blogg : http://sekelskifteochinredning.wordpress.com

  2. illergardjosefin skriver:

    Å äntligen ett inlägg! Jag har längtat =)
    Det är så inspirerande att läsa er blogg!

  3. Louise skriver:

    Skönt att inte behöva börja med att riva så mycket. Och faktiskt att något är ok så att man kan låta det sitta kvar. Tror att det kan vara underfärgen, målade med linoljefärg på någon hallvägg i ett tidigare liv (hus), den var blank minst ett år, tror det var för att det var väv med plastfärg. Samma färg på tapet blev matt rätt fort. Tror att det var ottossons pärlgrå, men inte helt hundra. Vet faktiskt inte om den skulle ha mattats senare, rev ner den när vi renoverade hallen sen…

Kommentera

