Möbler till orangeriet


Idag hämtade vi det bord vi köpte på loppis förra veckan. Jag har letat ett tag och så fanns en artikel om en loppis i tidningen för 1,5 vecka sedan och där i bakgrunden på ett foto fanns ett bord som såg lovande ut. Vi åkte ut i söndags men bordet som jag sett var inte alls rätt när vi väl kom dit men däremot hittade vi ett annat som vi köpte istället. Vi fick inte med det hem i bilen så vi fick hämta det idag istället. Loppisen heter Anettes antikt och loppis i Bolmsö och är en riktigt bra loppis som ni bör besöka om ni har möjlighet. Min absoluta favorit för tillfället med bra priser och ordning och reda.

20140726-222214-80534775.jpg
Alldeles perfekt och rejält i storlek också. Det ser inte så stort ut men det är för att det är ganska brett också och lätt rymmer två personer på varje kortsida. Runt bordet får det plats 10-12 personer utan problem.

Till bordet har vi sex stolar som vi köpte redan i våras.

20140726-222451-80691119.jpg
Stolarna är jättefina men egentligen skulle vi behöva fler nu när vi har ett så stort bord. När vi bodde på Ekenäs köpte jag stolar som vi skulle ha i den då blivande salen… Fast så långt kom vi aldrig i den renoveringen. 😊 De stolarna är Leksandsstolar med klädd sits, 10 stycken. Nu funderar jag på om man kanske istället skulle ha dem i orangeriet.

20140726-223149-81109857.jpg
Meningen med de här stolarna har från början varit att de ska målas och kläs om för de är laserade med en ganska hemsk lasyr som runnit fast det inte syns på lite håll. Dessutom är en stol vit och en annan grå samt en tredje i en annan mörkare lasyr.

Skulle man kunna få dem och bordet att passa ihop på något sätt eller är det omöjligt?

4 comments on “Möbler till orangeriet

  1. Bara anna skriver:

    Hej! Vad roligt att hitta in här! Vi bor visst inte långt ifrån varandra, vi bor i Lagan. Roligt att läsa om ert hus historia. Har ni djur på gården eller planerar ni att ha framöver? Vi är på gång med en flytt till en liten gård och jag funderar på att måla köksluckorna där i en ljus mintgrön färg. Såg att ni satsat på grönt kök med.
    Vi ses igen!

  2. Jag tror det blir svårt, då ska man ha en hel del fantasi. 🙂

  3. Emelie skriver:

    Hej! förlåt för att min fråga inte har något med inlägget att göra, men jag undrar om ni vill avslöja vad ert utbygge på ett ungefär kostade? då menar jag inte med inredningen utan bara ”skalet”. Vi funderar på om man kanske borde göra en utbyggnad och förlägga våtrummen dit för att kunna återställa planlösningen, och arbetet ska vi göra själva med hjälp av kunniga familjemedlemmar, så då kan jag inte riktigt hitta bra prisuppgifter då de flesta räknar in arkitekter och hantverkare.

Kommentera

