Betongurnorna har fått ny färg.


Idag utnyttjade jag lite överskottsenergi som jag tydligen lyckats skrapa ihop den här veckan. Började med att måla ett skåp jag köpt (det får ni se senare) och när jag då ändå hade svart färg framme passade jag på att måla även de två betongurnorna som står på trappan på framsidan.

20140725-214245-78165179.jpg
Urnorna fick jag av en granne när vi bodde i vårt första hus och de var då omålade. Redan då för ca 8 år sedan målade jag dem med en strykning svart linoljefärg, jag tänkte att håller det så håller det och det får man väl ändå säga att det har gjort. Urnorna har sedan dess stått ute alla somrar och flera vintrar och har ändå klarat sig bra men nu var de lite väl slitna tyckte jag.

20140726-220342-79422226.jpg
Med ny linoljefärg blev de som nya och nu ser det betydligt trevligare ut på trappan vid finingången.

20140726-220630-79590442.jpg
Skillnad… En målad en omålad.

20140726-220700-79620054.jpg
Med båda målade ser det bättre ut men trappan är ren katastrof. Den går bara mer och mer sönder och vi ska ju ta bort den senare så vi gör inget åt den men under tiden ser det ju allt annat än välkomnande ut!

Rensa ogräset, rengöra trappan och ta bort lådan med visset enris kunde jag ju göra förstås. Det hade knappast gjort det värre.

One comment on “Betongurnorna har fått ny färg.

  1. Malin skriver:

    Kan du inte måla trappen med samma linoljefärg bara tills vidare??

Kommentera

