Hylla med tinnar och torn.


Som jag nämnde var jag på loppis även i lördags. Då var det lokala loppisen jag besökte, en väldigt populär där folk köar utanför innan de öppnar. De har bara öppet på lördagar och priserna är riktiga loppispriser. Eftersom jag hade spanat in en hylla genom skyltfönstret ville jag vara där i tid så den inte blev såld. Den hyllan står nu i torpet och väntar på lite färg och kärlek men jag hittade även en annan hylla när jag var där.

20140630-000933-573649.jpg
75 kr fick jag betala för den här, två antikhandlare var och ryckte i den innan mig men valde troligen bort den eftersom nedersta hyllplanet var knäckt och dåligt lagat och dessutom var det ju en hylla med massa småpilliga detaljer och antikhandlarna häromkring har en förkärlek för att kladda vit färg på allting och sen sälja det dyrt till de som gillar sånt och den hade varit svårmålad. Själv har jag lite svårt att förstå att man som antikhandlare förstör möbler med modern vit färg!

20140630-001652-1012218.jpg

20140630-001652-1012553.jpg
Ingen imponerande lagning och dessutom gjord med någon gummiaktig massa som gjorde att hyllplanet gick att vippa upp och ner. Att den ditlimmade biten sen även satt fel gjorde ju inte saken bättre.

20140630-001829-1109035.jpg
Det tog ungefär 10 minuter att fixa hyllan och då gick 9 av dem till att skrapa bort det gamla limmet.

Förutom hyllan hittade jag dessutom flera fina små ramar för 5 kr styck och en söt salt- och pepparströare som kostade 15 kr.

20140630-002436-1476817.jpg
Fina ramar innebar att jag behövde några foton och jag fixade till några gamla jag hade i datorn. Tack vare bildlärarutbildningen jag läst i Jönköping de senaste två åren kan jag nu även redigera mina foton smidigt. Jag hängde upp hyllan i finrummet och sen var det dags att ställa dit saker.

20140630-002014-1214656.jpg
Jag funderade på att måla den eftersom den skulle hänga i finrummet där alla andra möbler är svarta men när nu lagningen blev så bra tyckte jag det var synd. Hyllan passar så bra i rummet och äntligen har vi också lite foton framme.

Förutom de här fotona skrev jag även ut ett av mina absoluta favoritfoto. Ett på min morfar och mina barn. Jag tog det när morfar fyllde år för snart ett år sedan och det blev så bra.

20140630-002925-1765623.jpg
Fotot på morfar och barnen får samsas med Dr Westerlund i fönstret.

Nu börjar finrummet kännas riktigt färdiginrett, saknas bara den där andra hyllan jag köpte som ska målad om.

Kommentera

