Oändliga timmar framöver…


Kommer jag få tillbringa med att måla Orangeriet! Men nu har jag åtminstone börjat. I söndags målade jag det första i taket och jag ser inte fram emot fortsättningen men jag ser verkligen fram emot resultatet. Redan nu ser man hur mycket bättre det blir när det blir målat. Jag har tidigare schellackat alla kvistar.

20140511-224204.jpg
Det kommer bli ruskigt bra… Men det kommer att ta tid!

8 comments on “Oändliga timmar framöver…

  1. Christina skriver:

    Jag är grymt imponerad av er, hur hinner ni med allt?

    • Sophie skriver:

      Usch jag som tycker att vi inte hinner något för tillfället. Vi är väl bortskämda med att vi får så mycket gjort för vi har ju jobbat jämt och ständigt under många år nu.

      Svaret på hur vi hinner är nog att vi prioriterar annorlunda än många och att vi ser tiden vi jobbar hemma som tid då vi umgås med barnen eftersom de också är med. Alltså ska vi inte både hinna med att vara med dem och att jobba eller även hinna med att se tv för det gör vi nästan aldrig. Dessutom är familjen morgontidig (inte jag men går resten upp gör jag det också… 😉 ) och börjar man jobba mellan 7-8 på morgnarna på helgen hinner man massor redan innan lunch. 🙂

  2. Louise skriver:

    huhu för att måla i tak, men ska det bli fint får axeln lida pin, eller nåt sånt.

  3. Gela skriver:

    Ja du måla i tak är ingen favorit sysselsättning här hos mig. Men ni kommer att få det otroligt fint! Ha en fin dag/Gela

  4. Susanne skriver:

    Jättefint! Vad målar du med för färg?

Kommentera

