Äntligen är fåtöljerna färdiga!


Det blev något fel på det inlägg jag skrev i går om fåtöljerna så när det publicerades var det bara rubriken som kom med. Tackar för kommentaren som gjorde mig uppmärksam på det. 🙂

Mycket irriterande för nu får jag skriva om…

De där fåtöljerna som jag började på redan i mellandagarna och som jag köpte tyg till de allra första dagarna i januari har nu stått och väntat i evigheter känns det som, det hann bli vår, det hann bli mars och det hann gå 12 veckor innan det blev klart och det bara på grund av att möbelrepet som jag beställde inte kom. Sist jag skrev om fåtöljerna hade det gått två veckor och jag var redan då på väg att tappa tålamodet. Efter hundra bedrövelser och femtielva ursäkter från affären orkade jag helt enkelt inte vänta längre utan jag körde till en affär i Ljungby istället och köpte repet direkt. Där fanns det hemma och dessutom till halva priset mot  det jag beställt från början.

20140320-181115.jpg

Ton i ton men något tjockare än vad det rep som fanns där från början var. Det fungerar dock utmärkt ändå och när jag förra fredagen hade köpt repet satte jag igång direkt och sydde fast det på de två sittkuddarna.

20140320-181625.jpg

Båda sittkuddarna blev klara och på lördagen gjorde jag resten. Det var repen som skulle fästas i ryggarna och så klädde jag om knapparna som döljer repens ändar. Sen fäste jag klart tyget på ryggstödet och allra sist sydde jag fast bakstycket på ryggen, äntligen fick jag användning för min tapetserarnål.

20140320-181702.jpg

Som allra sista moment fäste jag dit rundstavarna under armstöden.

20140320-181831.jpg

Fåtöljerna blev bra och det var så roligt att kunna ställa upp dem i hallen där uppe och äntligen börja möblera på riktigt.

2 comments on “Äntligen är fåtöljerna färdiga!

  1. Christel skriver:

    Morfar kan vara stolt över att du använder hans tapetetserarnålar så bra 🙂 Dags han får provsitta?

Kommentera

