Ändrade planer på väggarna


Jag skrev ju att jag skulle antingen limma papp eller pappspänna väggarna i övre hallen. Detta för att jämna ut en del och för att inte riskera att den mörka tapeten syns genom den nya. Jag började limma upp en våd av pappspänningspappen på väggen med flödigt med tapetlim. Det gick sådär. Det blev bubbligt och sträckte inte ut sig. Pappen var för tjock för att det skulle funka att limma.

20131109-100225.jpg Jag drog ner den igen och bestämde mig för att det fick bli pappspänning i alla fall men när jag tog ner den visade det sig att tapetklistret löst upp den gamla tapetens lim så det var bara att skrapa ner den med en färgskrapa. Jag penslade då lim även på resten av väggarna och skrapade ner all den gamla tapeten, sen spacklade jag och nu återstår slipning innan det är dags för tapeter.

20131109-100555.jpg Här är det inte spacklat men hela väggen är ändå ljus och det kommer bli bra att tapetsera på detta. Nu är det bara en bit masonite som saknas mellan de två fönstren. Där finns ingen eftersom det satt ett fönster i mitten där när vi flyttade in.

2 comments on “Ändrade planer på väggarna

  1. Ylva skriver:

    Gillar du inte lumppapp? Jag har limmat lumppapp på all tretex och verkligen älskar det.

Kommentera

