Grind till getterna.


En kväll i veckan som gick gjorde vi en grind till Otto och Flora. Vi har haft en väldigt tillfällig innan men då kunde inte barnen själva gå in i hagen och den satt fast med spik så det kunde knappt vi heller.

Jag gjorde en skiss och Mats förverkligade!

20130825-214726.jpg

En snabb och mycket slarvig skiss efter en grind jag såg när jag körde till Ikea för ett par veckor sedan men Mats grind blev precis som jag menade ändå.

20130825-214704.jpg

Mycket fin och väl fungerande grind.

Getterna gick ju fritt på gården nästan hela sommaren eftersom de ändå bara rymde ur hagen, de var för små för fårnätet när vi fick hem dem. I början på augusti var vi tvungna att stänga in dem dock så vi kunde fortsätta ha dem ute även när vi började jobba. Så länge jag var hemma kunde de gå fritt men vi stängde ju in dem i stallet när vi åkte hemifrån och så kunde vi inte fortsätta, dessutom började de äta lite väl mycket av sådant jag inte ville att de skulle tugga på. De har till exempel rensat varenda vinbär på alla mina både röda och svarta. Vi har satt upp el innanför nätet, det är två ståltrådar och de sitter med avstånd till nätet så nätet är inte elektriskt. Detta har fungerat utmärkt och det räckte med varsin stöt för att de skulle fatta och nu behöver vi inte ha strömmen på. De har helt enkelt blivit hemma i sin hage nu och trivt utmärkt.

 

Kommentera

