Tadaa!


Idag satte jag ihop trädgårdssoffan och den blev precis så bra som jag tänkte mig. Jag hade god hjälp av Anton och Maja som bar och höll och langade ribbor.

20130713-114844.jpg Det gick lätt att spika dit alla ribbor, det krångligaste var att sortera dem i rätt ordning för det skiljer ungefär en centimeter på den översta och den nedersta. Något som inte syns alls när man tittar på bänken men jag antar att det finns en anledning och att det sett klumpigt ut om man gjort alla lika långa.

När alla ribbor satt på plats hjälpte Anton mig att bära ut den, ett riktigt styrkeprov men han orkade. Nu sitter vi här på bänken framför huset och njuter. En strykning är kvar att göra för att dölja spikskallarna. Dessutom ska det sättas dit offerbrädor på benen.

20130713-115535.jpg Jag är jättenöjd med att vi valde grönt, får se vad Mats säger när han kommer hem om en stund. Som en liten påminnelse om hur det såg ut innan får det bli en förebild också.

20130713-115824.jpg

Detta inlägg postades i Gården.

2 comments on “Tadaa!

  1. Sara skriver:

    Så snyggt det blev!

Kommentera

