Arbetsmiljölagstiftning är väl bra…


Men jag var mycket skeptiskt till att vi skulle bli tvungna att sätta upp fula taksteg till sotaren på vårt fina tegeltak. Vilken styggelse! Det var självklart inget alternativ att inte sätta upp dem för naturligtvis ska det vara säkert för sotaren att göra sitt arbete. Det kan dock erkännas att jag inte alls kände mig bekväm med att sätta upp stegen rent utseendemässigt. Jag ville inte ha dem på huset och var orolig att de skulle störa väldigt mycket.

20130630-223331.jpg

Helt obefogat som synes. Trevligt när en nödvändig detalj smälter in så bra. Man kan knappt se att de översta stegen saknas heller eftersom affären inte hade tillräckligt många hemma…

3 comments on “Arbetsmiljölagstiftning är väl bra…

  1. Annette skriver:

    Fantastiskt med alla bilder! Jag tycker det ser fint ut med en snygg stege på taket, ”ordning o reda här!”
    : )

  2. Karin skriver:

    Vert precis hur det känns! Jag förhalar detta projekt på vårt hus. Men när jag ser din bild känner jag att det vänder. Vilket fabrikat är det på stegen?

Kommentera

