Nya tankar.


Som ni säkert har märkt har det knappast flödat av inlägg här på bloggen under våren. Jag brukar vara ganska flitig men har inte orkat. Energin har gått till helt andra saker även om vi ju gjort en del här hemma som jag skulle velat visa. Jag ska försöka komma ikapp om inte annat så för vår egen skull för jag vill ha hela vår resa med här på bloggen. Det är så roligt att gå tillbaka och se vad vi gjort och hur stor skillnad det blev. Hela våren har jag haft dåligt samvete över att jag inte skrivit och så vill jag inte ha det, det är mina egna krav men likväl har det varit påfrestande.

Jag har dock kommit fram till att jag inte vill och orkar hålla på lika mycket med bloggen som jag gjorde innan och inte heller kan den bara handla om renovering, byggnadsvård och inredning. Vi gör så mycket annat nu när vi kommit så långt med renoveringen och även det vill jag ha med i bloggen. Undertiteln på bloggen är -från övergivet 70-tal till levande sekelskifte och då måste även livet på gården speglas. Alltså blir det lite förändringar här framöver. Den första kan ni se här till höger. Jag har lagt till mitt instagram-konto så att det kommer uppdateras en del bilder där. Vill ni får ni gärna följa mig där, det blir mer uppdaterat där än på bloggen just nu. Mitt användarnamn är sophiedahre. Även om man inte har Instagram själv kan man titta på bilderna här.

En annan förändring kommer kanske bara jag tänka på men det är att jag kommer börja skriva från telefonen. Jag fotar ofta med den men har velat märka mina bilder och har därför inte laddat upp dem direkt från telefonen till bloggen innan utan gått omvägen via datorn och då tar det extra tid. Nu struntar jag i det och skriver från telefonen när jag känner för det. Jag har så många bilder i både telefonen och datorn som bara blir liggande för att jag drar mig för att greja med dem så nu underlättar jag för mig själv.

Jag hoppas detta ger mig lusten tillbaka att vilja och orka blogga och jag hoppas ni vill fortsätta läsa och kommentera för det är jag så tacksam över.

 

6 comments on “Nya tankar.

  1. Samvetssnurr skriver:

    Det låter klokt, tycker jag. Man vill ju att bloggen ska vara ett nöje, inte ett tvång.

  2. Lavin skriver:

    Det låter som en bra plan. Framförallt så är det ju det som är roligt att läsa om, förändring och verklighet. Spelar iaf inte mig någon roll om det är ”enklare” inlägg!

  3. MrsUniversum skriver:

    Ser fram emot kommande skriverier!!! Och Instagram-bilder förstås!

Kommentera

