Jag gick bananas med hyllremsan


När det nu blev så himla fint i skafferiet med hyllremsan och jag fick några meter över så kunde jag inte låta bli att sätta upp lite i köket också.

IMG_5313

Lite fint på Mats snickrade hylla.

IMG_5315

Köksskåpet upptill fick också hyllremsor. Än så länge har dörrarna till de övre skåpen inte kommit längre än att jag tagit bort listerna på alla och färgen på ett par. Dörrarna ska upp ,även om det är fint så här också, för det blir väldigt dammigt i skåpet och på glasen.

IMG_5316

Innan jul ropade jag in de här vackra ylledraperierna på Tradera. De är i så bra skick och tänkta till finentrén så småningom men nu passar de utmärkt i köket. 

IMG_5317

Visst är de fina!

Köket känns väldigt ombonat och hemtrevligt nu fast några detaljer inte är klara ännu.

 

10 comments on “Jag gick bananas med hyllremsan

  1. Christel skriver:

    Jättefint i skåpet men på hyllan ska det väl vara virkade.? Tycker jag…

    • Sophie skriver:

      Jo det borde vara det egentligen, det tycker jag också men jag har inte hunnit leta upp några, vet inte ens om jag har eller om jag bara har sådana tänkta till lakan och örngott.

  2. Hans skriver:

    Underbara drapperier!!

  3. Vad bra att någon kan säga högt att det här trendiga med öppna hyllor och skåp i ett kök inte är det mest praktiska, även om det kan se tjusigt ut – porslinet blir dammigt och får fettbeläggning betydligt snabbare utan skåpdörrar än med! Men sådant vill inga inredare erkänna.

    • Berth skriver:

      Kan bara hålla med. Antagligen försvinner den trenden snart och då måste alla byta skåp igen.

    • Sophie skriver:

      Ja det blir dammigt, det är mycket som är trendigt som inte alls är praktiskt. Jag tycker åtminstone att det är trist att behöva diska om glas i skåpet innan man använder dem.

  4. Torpsara skriver:

    Vilken omvandling det där skåpet har genomgått! Det är ju verkligen en prydnad nu! Blev fantastiskt fint med hyllremsorna! Du kan gott bjuda på ett före&efter på just den vyn, eftersom återbruket är ett av de bästa, även utan luckor.

    • Sophie skriver:

      Jo det skulle jag kanske göra… får leta upp en förebild tror jag. Jag tycker det är fint även utan luckor men det är för opraktiskt, eller jag för lat… 😉

Kommentera

