Är det en sån här Hans?


IMG_5118

 

Är detta en sån Philips adventsljusstake? Denna hittade jag här i huset, den är inte märkt men jag har sett likadana på Tradera och de brukar benämnas Philips PH52.

Dessa tycker jag är väldigt fina så den här skulle jag försöka komplettera med en till så jag kan ha dem i något av alla rummen med två fönster.

Detta inlägg postades i Jul.

11 comments on “Är det en sån här Hans?

  1. Mamma skriver:

    Jag har en 😉

  2. torpsara skriver:

    Om jag har förstått rätt så är det så där de allra första el-ljusstakarna såg ut.

  3. Hans skriver:

    Så ser den ena varianten ur exakt. Jag tror att PH52 står för Philips 1952 och årtalet var då det år den först komm ut.. Ska lägga ur bild på PH 51 ochså i morgon.
    Kul
    MvH
    Hans

  4. Lindekull skriver:

    Det finns nya som liknar den du hittat. Den heter Staffan och jag tror det är Startrading som gör den. Sedan finns det ju en som heter Nusnäs men den kanske inte ser gammal ut utan mer hemslöjd (som mannen här hemma tycker).

  5. torpsara skriver:

    Vita dubbla Nusnäs skulle inte alls se dumt ut i det där rummet, men jag tycker ändå att de från 40-50-talet kommer att bli finare.

Kommentera

