Ögongodis.


Idag är jag för trött för att skriva, har skrivit så mycket de senaste veckorna så jag knappt vill se text bara… (skriftliga omdömen på jobbet)… Det blir bara lite foton på vår underbara matsal idag. Jag trivs så fantastiskt bra med det rummet.

12 comments on “Ögongodis.

  1. Hans skriver:

    Kan bara säga en sak, 100% lyckat
    Gratulerar till ett underbart rum med hur härlig stämmning som hellst.
    : )

  2. Fröken Grön skriver:

    Verkligen ett vackert rum! Fin färgsättning med bruna möbler mot den grönaktiga tapeten. Kan tänka mig vilken fantastiskt julmiddag ni kommer att duka upp där inne!

    Må så gott och ha en riktigt fin första advent!
    /Anna-Karin

    • Sophie skriver:

      Tack! Håller med om att möblerna passar in väldigt bra. Drömmer om en fantastisk julmiddag åtminstone, får se hur det blir. En fröjd är det i alla fall att sitta där och äta vilken mat som helst.

  3. Mona skriver:

    Vad vackert det blev, Sophie! Allt från den inbjudande soffan på snedden i hörnet, till det där golvet som ni diskuterade färgen på och den tjusiga matsalsgruppen. Barnen är förstås supersöta i sina tavelramar och gör att rummet livas upp, så det inte blir ett museum – blommorna och veden likaså. Jag som egentligen inte alls gillar gardiner tycker att dina var jättefina! De behövdes för att ge en mjukare känsla. Mycket, mycket lyckat! Föreställer mig vad fint det måste vara med tända ljus, en brasa och nedsläckt i övrigt nu på första advent…

    • Sophie skriver:

      Ja gardinerna behövs även om vi har fina listomfattningar runt fönstren. Det blir mer ombonat och såg kalt ut innan jag fick upp dem. Jag älskar ju morfars guldsoffa som jag växt upp med och nu äntligen får ha i mitt eget hus.

  4. Towa Svensson skriver:

    Underbart rum! Kul att höra ifrån dig igen! Jag ser fram emot varje nytt inlägg.

  5. TorpSara skriver:

    Vad tror du om ett par före och efter kort på olika rum?

    • Sophie skriver:

      Jo, men har ju bestämt att jag inte ska göra några riktiga föe/efterinlägg förrän rummen är helt klara med alla detaljer… tänker att det lägger lite press på oss men jag får kanske ge upp det för jag har ju egentligen en hel del att visa…

  6. maria skriver:

    jag använder ofta dina bilder som exempel när jag ska förklara ”gammal stämning”, det är saker som inte går att beskriva med ord, detaljer, som taklisten med borden under, färgkombinationen med tapeten är klockren, men skulle låta konstig om man försökte beskriva i ord bara. Otroligt fint!

Kommentera

