Tvättstugans inredning


Tvättstugan är jag väldigt nöjd med, jag har skrivit det innan men det kan inte påpekas för många gånger att det är ofantligt skönt att ha en väl fungerande tvättstuga som sväljer allt det där som har med kläder och klädvård att göra. Det enda jag inte får in är min gamla fina bordsmangel men å andra sidan skulle den bara vara för pynt så det får jag väl överleva.

Grått och vitt gör att det känns ljust och fräscht vilket är väldigt trevligt i just tvättstugan.

 Annars är det enda jag inte är riktigt nöjd med just att väggarna är så vita. Jag ville i och för sig ha vitt men jag tycker ändå det blev lite kallt och inte så ombonat. Att måla om är dock inte något som är på gång för vi har lite andra saker som ska göras först om man säger så…

Inredningen är byggd i limfog och dörrarna kommer från en gammal köksinredning som tidigare stod i den tvättstuga som fanns i utbygget vi rev.

Luckorna var det enda som gick att rädda eftersom resten av skåpet var byggt i masonit och det hade stått i vatten i flera år. Det vi är allra mest nöjda med i tvättstugan är nog just inredningen. Den blev precis som vi hade tänkt och extra bra blev det avfasade hörnet på skåpet och att golvsockeln går runt skåpet. Det tillför en hel del tycker jag. Vi har hyllor inne  skåpen där vi förvarar tvättmedel, strykjärn och annat som hör till tvättstugan. Allt är målat grått med en blandning av vitt och grön umbra. På skåpet ligger en ekskiva från Ikea. Även porslinshon är från Ikea.

Åt andra hållet finns ytterligare ett fönster och två av tvättkorgarna som kommer från Ikea. Vi har tre stycken, en för vitt, en för mörkt och en för rött.

14 comments on “Tvättstugans inredning

  1. Asta skriver:

    Fortfarande jättefint. Blir så avundsjuk på alla klara rum. Här finns just nu inte ett enda rum som är färdigt. Längtar som en galning tills alla fönster är bytta så att vi kan få i ordning inomhus. Våra fönsterbyten har tyvärr ställt till mycket på insidan.

    • Sophie skriver:

      Tack Asta men du bedrar dig. Visst har vi rum som är nästan kalra men bara ett enda osm är helt färdigt… visserligen småsaker men ändå. Tror jag får visa lite av rummen vi har kvar att bita i så du slipper vara avundsjuk! 😉 Fönsterbyte är skönt men trist för det blir så mycket merjobb inne sen.

  2. Hans skriver:

    Ni har lyckat jättebra. Bänken med vasken och det avfasade hörnet skulle kunnat stått där från början.
    Jag tycker färgvalet är bra, ni får ett ljust och trevligt utrymme.
    Det blir ytterligare ett par bilder son sparas i mitt referensarkiv.
    Vilka fina fönster!!
    Tror luckorna är från 20-talet men det är svårt att säga exakt så de hade nog återanvänts även tidigare.

    Mycket lyckat
    Hans

    • Sophie skriver:

      Tack! Ja vi är väldigt nöjda med hur det blev och jag tycker just hörnet gör en hel del av att det ser ”äkta” ut. Visst är det ljust och trevligto ch det är bra i en tvättstuga, samtidigt gillar jag ju egentligen mer färg, det finns så många vita rum i Sverige ändå. Era luckor är jättefina, väldigt liak våra. Vet inte hur gamla våra är, kan inte få in att inredningen funnits i detta huset så jag tror de fått tag på den från nånannanstans kanske.

  3. Bellevue Gård skriver:

    Så snygg tvättstuga! Köksinredningen som ni använt är ju klockren!!

    Linda

  4. Stella skriver:

    Jättefin och ljus tvättstuga, gillar verkligen det avfasade hörnet golvet och att det är platsbyggt med golvlisten.
    Var hängs tvätten på vintern? Vad har ni för system där? letar efter tips…

    • Sophie skriver:

      Detaljer som jag gillar väldigt mycket också. Vi har torktumlare och det mesta körs i den, resten hängs för tillfället på galgar eller bara rakt över på en vanlig torkställning, du vet en sån med två ”A” och en stång mellan. Den är ihopfällbar och kan ställas undan vilket är bra. Jag har inte kommit på precis hur jag vill ha det sen, letar efter nån bra lösning själv fortfarande.

    • torpsara skriver:

      Jag torktumlar inte, så det blir hopfällbar tvättställning på vintern. Lite rörigt, men det funkar trots tre barn. Vi har så torrt inne vintertid så tvätten torkar blixtsnabbt.

  5. Olof skriver:

    Har kanske inte sett riktigt allt av din blogg men det här är i mitt tycke det bästa rummet jag har sett. Så oerhört genuint och fint. Kanske mycket för att du har prickat mina favoritfärger vad det gäller rumsinredning samt det underbara golvet. Förbannat snyggt. Nu blir det lite Hemnet för att leta mig bort från citylägenheten.

    • Sophie skriver:

      Tack! Jo det är onekligen mjuka och behagliga färger och det gör rummet väldigt trevligt. Lycka till med hemnetsurfandet! 🙂

  6. Hanna skriver:

    Hej! Så jättefint ni har det i tvättstugan!! Golvet är underbart…undrade just vilken storlek det är på plattorna och vart de kommer från?

Kommentera

