Loppisfyndad lampa


Under påskhelgen är det många loppisar och antikaffärer som öppnar för säsongen och jag passade på att besöka några stycken. På långfredagen tog jag en runda och lyckades avverka tre som låg i närheten av varandra. Den första låg i Gräsholma och var en trevlig liten loppis i ett uthus. Där fanns en hel del saker som jag först fastnade för men efter att jag strosat runt lite blev det faktiskt bara en lampa som fick följa med hem.

Jag är av någon anledning för tillfället väldigt svag för äldre lampor och har svårt att låta bli att köpa dem fast jag nog egentligen inte har plats till fler. Det finns bara så himla många fina gamla taklampor… Synd att jag inte har fler tak och lite extra dumt känns det när vi ju faktiskt försöker hålla oss till en ganska begränsad andel lampor i rummen för att det ska kännas mer autentiskt. Det där tipset på 8-10 ljuskällor per rum som man hör eller läser i många olika situationer från inredare stämmer inte in i vårt hus. Fast å andra sidan vet jag inte hur många som verkligen har så många lampor i sina rum.

Kommentera

