Betongurnor vid infarten.


När vi bodde i första huset i Strömsnäsbruk fick jag två betongurnor av våra grannar. De hade tänkt slänga dem och jag tyckte att de kunde passa bra hos oss istället. De var grå då men jag målade dem med ett lager svart linoljefärg. Fungerade utmärkt och färgen sitter ännu idag 8 år senare kvar även om den blivit grå och flagar lite varstans. Ett nytt lager hade säkert gjort susen men jag gillar dem rätt bra som de är också. De verkar varit vanliga runt omkring här tidigare för jag har sett likadana i flera trädgårdar i närheten.

När Mats rev staketet så satte han ut de här urnorna vid infarten till själva trädgården och nu köpte jag blommor till dem i fredags. Fick lite dåligt samvete dock när jag skulle till och plantera för det var nån annan som verkade uppskatta dem väldigt mycket när de var utan jord och blommor.


Redan när Mats ställde ut urnorna för ett par veckor sedan var de intressanta för Iris och Signe.


Idag njöt Iris i solen innan jag hann plantera men nu hoppas jag hon håller sig borta från dem så påskliljorna får vara ifred. 🙂

Detta inlägg postades i Gården.

6 comments on “Betongurnor vid infarten.

  1. stella skriver:

    haha, 😀 det ser lite hårt ut…

  2. Mariette skriver:

    Vilka livsnjutare! Gissar att påskliljorna stryker på foten…katter gillar ju tulpaner med! Söta som socker är de och mer välkomnande entré får man leta efter!

  3. MrsUniversum skriver:

    Underbart – även med katter i var urna 🙂 men lite mer långvarigt vackert med påskliljor förstås…

    • Sophie skriver:

      Ja förhoppningsvis. Och jag glädjer mig mest vid att äntligen kunna dekorera lite ute och det känns lönt. Mitt i byggkaoset har det inte prioriterats att ställa ut urnor eller hänga upp dörrkransar och det är lite synd men nu får jag ta igen det kanske.

Kommentera

