Sofforna är här!!


Igår körde vi till Helsingborg för att hämta våra soffor. ÄNTLIGEN!!! Vardagsrummet har ju varit fint och så men väldigt tomt och omöblerat eftersom det enda som funnits där inne varit ett bord och en piedestal samt kaminen och gardiner. Hela golvet har varit fritt och vi har ju inte kunnat använda rummet alls.

Sofforna skulle vara klara imorgon men kom en hel vecka tidigare… tyvärr klantade jag till det med min mobil (och råkade tvätta den i tvättmaskinen) så jag fick inte meddelandet om att de kommit förrän i söndags när telefonen som av ett mirakel fungerade igen. Nåväl, nu står de i vårt vardagsrum. Så nervös jag var när vi kom hem med dem, det var ju många veckor sedan vi beställde och då efter ett litet tygprov i butiken. Tänk om det såg helt annorlunda ut när vi fick hem dem. Tänk om de var så mörka som jag trodde att jag mindes tygprovet…


Från matrummet. Ni ser ju vilka som direkt ockuperade varsin plats.

Sofforna känns lagom. Inte för stora och inte för små och färgen på tyget var precis rätt. Vi är så nöjda med att äntligen kunna använda vardgsrummet som det är tänkt. Nu fattas ”bara” ett lämpligt soffbord. Mats säger att vi måste ha ett snarast så vi kan fika och så, jag tycker mer att det är onödigt för vi ska ALDRIG äta i de sofforna ändå… men ge mig bara ett par dagar till så har jag nog ändrat mig dock! 😀


Från köket.

4 comments on “Sofforna är här!!

  1. TorpSara skriver:

    Joho! Jag kommer bestämt att dricka te uppkrupen i ett av hörnen endera dagen. Men ok, jag behöver inget tilltugg.

  2. Lavin skriver:

    Näh, det brukar inte hålla så länge det där med matregler i soffan… men vackra är dom sofforna! Ett mörkt blankt ovalt soffbord hade gjort sig fint, eller en mer modern variant med två bord så att alla kan nå med kaffekoppen…. dagens I-lands problem, hur man kan ligga och läsa utan att behöva resa sig för att nå teet?

    • Sophie skriver:

      Nä och det gjorde det inte heller… 😀 Fast barnen får hålla sig borta från sofforna med mat. Jag har funderat på två bord just av den anledningen. Man kan ju hitta fina enkla bord som passar ändå.

Kommentera

