Sportlov!


Äntligen lov och vi är lediga, tänk vad mycket jag planerat att få gjort här hemma. Med tanke på att jag inte hunnit med något överhuvudtaget på Majas rum under veckan som gått så ligger jag redan långt efter min tidsplan… 🙂 Men jag hinner så långt jag hinner.

Angående golvet så tackar jag för alla tips. Golvet ska målas så det måste inte vara toppkvalité på ytan. Vi har tittat på golvet från Byggmax och det skulle säkert funka men problemet är väl längderna, vi vill inte ha skarvar och man måste ju köpa de längder som finns. Även om det är billigt kan vi inte ta hur mycket spill som helst. Sen tycker jag det är för smalt också egentligen. Vi får se. Just nu har vi planer på att köpa likadant golv som det vi använt på bottenvåningen som är 30 mm tjockt men låta det gå genom vår hyvel så kan vi få ner det till 20 mm utan några större problem.

Då får vi ett golv som är nästan identiskt med originalgolvet, alltså ca 18 cm brett. Det hade stämt bra med resten av golven på ovanvåningen som ska ligga kvar.

Nähä… här kan jag inte sitta om jag ska hinna nåt under veckan. Dags att dra igång! 😀

Kommentera

