Blommor.


Precis bara några hundra meter från oss finns en blomsteraffär. Inte nån flådig och modern butik med bara orkidéer och andra vita eller gröna växter till hutlösa priser utan en brokig butik som har mängder med blommor till fantastiska priser. För några år sedan var det en övergiven och trasig plantskola men nu har de arbetat hårt och det ser riktigt bra ut idag även om utsidan ännu visar spår efter att ha varit just övergiven.

Jag som älskar blommor har handlat buketter på löpande band och det ser ju så väldigt trevligt ut.


10 röda rosor och en hel del grönt 100 kr.


Vita liljor, gratis faktiskt för hon tyckte de var för dåliga för att sälja.


Liljor och vita rosor samt gröna kvistar 100 kr.


Novemberkaktus 20 kr. Den är jättestor och rejäl så det var verkligen ett bra pris. Ytterfodret hittade jag i vedboden på Ekenäs och jag har längtat efter att ha ett rum där det platsar. Äntligen!

Nu väntar jag på att det ska bli lite varmare så hon kan ta hem porslinsblommor till mig. Måste dock hitta ytterkrukor till dem också men jag har en aning om var jag kan hitta lämpliga.

3 comments on “Blommor.

  1. TorpSara skriver:

    Fick du nån Hoya av mig?

  2. TorpSara skriver:

    Ja, det tar ju ett tag… 🙂

Kommentera

