Tvättkorgar.


Eftersom vi nu flyttat tändstickslådan in till matrummet för vedförvaring så blev det ju akut behov av tvättkorgar. Jag har använt tändstickslådan och det har ju varit väldigt praktiskt för alla att bara kunna slänga all smutsig tvätt där i men det har varit betydligt mindre praktiskt för den som alltid tvättar… alltså jag!

Jag har hela tiden velat ha möjlighet att tvätten sorteras direkt när man lägger den i korgarna. Ett tag tänkte vi dela in den stora lådan i tre fack för vi hittade ju verkligen inga tvättkorgar vi ville ha, men så innan jul var jag på Ikea och då hittade jag en modell som verkade bra men något dyr, jag köpte en för att se om den skulle funka och tänkte att jag kunde köpa fler senare, ville inte stå med flera som var dåliga och behöva lämna tillbaka och strula. Den visade sig dock vara utmärkt och vi har haft den bakom dörren i tvättstugan till sånt som blivit liggande ett tag som mattor och överkast, sånt som iallafall inte jag prioriterar att tvätta i första hand.


Branäs från Ikea hittar man här

Nu ska jag ”bara” få tummarna loss och ta mig till Ikea för att köpa tre till. Sen kan jag njuta av att slippa sortera tvätten flera gånger och leta efter allt i en viss färg hela tiden i en stor djup låda. Tvättkorgarna är rymliga och fungerar utmärkt, locket är praktiskt och håller sig öppet av sig själv när man ska ta i och ur tvätt. Tvättstugan blev också mycket rymligare när vi tog bort den stora lådan för innan kunde man inte öppna dörren mer än tills den tog i den, nu kan den stå helt öppen.

6 comments on “Tvättkorgar.

  1. Linda skriver:

    Tack för tipset! Man kanske skulle införskaffa några själv, vårt tvättsorteringssystem är långt ifrån optimalt… :-/

    Ha en riktigt fin helg

  2. Sommarfågel skriver:

    Kör på det! Det var fina korgar ni hittat. Och det är mycket trevligare med sorterad tvätt. Vi hade samma tanke men vi behövde korgar på hjul, så här ser det ut hos oss ( just nu 😉 ) http://sommarfagel.blogspot.com/2012/01/utbyggnad-och-malning.html

    • Sophie skriver:

      Ja vi tänkte på nån sån lösning också med en hylla över och korgar på hjul eller att vi skulle bygga nåt med utdragbara lådor men det tar för mycket plats hos oss så man måste kunna lägga i tvätten uppifrån och då blev dessa perfekta.

  3. Emma Forsbacka skriver:

    Skönt när man hittar nåt som man blir nöjd med!

Kommentera

