Årstidstavlor


Jag har svårt för tavlor, kan aldrig bestämma mig för var de ska hänga och vill inte hänga upp om jag sen ångrar mig för då blir det hål i tapeterna… därför blir det oftast kalt på våra väggar. I det här huset var det precis tvärtom när vi flyttade hit, det var svårt att hitta tomma ytor på väggarna och i och med att de allra flesta inventarier ingick i köpet har vi nu en ansenlig samling tavlor av varierande storlek, kvalité och utseende.

Utspritt i huset hängde några små tavlor som hade likadana ramar och frun sa att det var tavlor som hängt i huset sedan det byggdes. De är väldigt fina och när mellanrummet blev klart hängde vi upp dem tillsammans där.

Jag tycker det är synd att inte ha dem tillsammans när de så tydligt visar ett år med en tavla för varje årstid. Den femte i mitten hör kanske inte till på så sätt men är uppenbarligen samma sorts tryck och har identisk ram så den fick också vara med.

Kommentera

