Bling bling.


Lampan med prismorna i taket i vardagsrummet har återfått sitt rätta utseende. Jag hittade min bindtråd nån dag efter att jag skrivit om lampan sist och bestämde mig då för att sätta dit de prismor och margueriter (som jag lärde mig att det heter tack vare en vänlig läsare)jag hade. På så sätt fick jag också överblick över hur många som saknades vilket visade sig vara många fler än jag trodde. 15 stycken droppar saknades men bara 3 margueriter (margueriterna hängde ju kvar i lampan när dropparna lossnat och fallit ner). Jag hittade direkt på Tradera och slog till och så kom de efter några dagar på posten, jag tycker verkligen om Tradera!


Det skiljer en del på den här lampans utseende…


..och den här lampans!

Nu är den alltså komplett och jag tycker den är så vacker! Prismorna är på nåt sätt förtollande och speglar rummet och återkastar ljuset på väggarna.


Vackert!

8 comments on “Bling bling.

  1. MrsUniversum skriver:

    Vackert ljus, stilig krona! Och så bra att skärmarna var kvar samt glödljushållarna med ”rinnande stearin”.

    • Sophie skriver:

      Det blev bra, fast jag bytte faktiskt skärmarna eftersom de redan var bytta mot rosa i plysch så detta är 5 som egentligen hör till en ljuskrona som jag fick på tippen för ett par år sedan. Tyckte dessa enklare och även äldre passade bättre. Ljushållarna däremot är original och dem gillar jag också.

  2. Annette skriver:

    Hej!

    Har liknande ljuskrona men tog bort lampskärmarna. Med vridna kronljuslampor o dimmer blev effekten luftigare o ”glittrigare”. Så fint ni gör, vädigt roligt att följa arbetet.

    Annette

  3. Mimmi skriver:

    Vad fint det blev!
    Kan bara gilla att inte alla kristallkronor måste vara i strass eller ha piggar. Gammaldags skärmar finns för övrigt till salu hos Klassisk Belysning på Götgatan i Stockholm. (Där jag jobbar extra ibland och därför lär mig lite om lampor!)
    Snyggt jobbat!
    /Mimmi

  4. Ellinor skriver:

    Den blev riktigt fin med ”glittret” på!

Kommentera

