Snickarboden.


För ett och ett halvt år sedan gjorde jag min första nyfkna upptäcktsfärd i snickarboden. Då var det nästan omöjligt att ta sig in där eftersom någon ställt in flera kökstommar där. Ett högskåp och flera underskåp i spånskiva samt fläkt och fläktskåp slogs om golvytan i det som egentligen var en komplett inredd gammal snickarbod. Jag såg ju redan då att där fanns mängder med saker som var intressanta men det var så svårt att ta sig in att jag inte tog mig tid att leta igenom allt. Nu när vi rensade passade vi på att slänga de stora otympliga sakerna och plötsligt kunde man se och städa lite och faktiskt är snickarboden full av kul saker som är sparade från huset, ett par gamla vedspisluckor, ventiler, kakelugnsluckor och mängder med verktyg och redskap från gården. Sen är det där jag hittade pappspiken också som vi använt i huset, jag trodde vi använt upp sista kartongen men hittade 6 askar till med 1000 spik i varje nu så vi pappspänna hela huset skulle jag tro. Det enda vi gjort är att sopa rent golvet och slänga det som inte hörde hemma där.

Bjuder på lite ögongodis från vår fina snickarbod idag. Håll till godo!




Detta inlägg postades i Gården.

4 comments on “Snickarboden.

  1. Maja skriver:

    Underbar snickarbod, en fantasisk skattkammare, vilken lycka att ha en sådan! 🙂
    /maja

  2. Emma Forsbacka skriver:

    Härligt!

Kommentera

