Jämna väggar.


Även väggarna i matrummet har pappspänt med lysande resultat. Vi hjälptes åt och spände varsin vägg åt gången vilket snabbade på det hela massor. När det gäller väggar börjar och slutar man ju hela tiden i hörnen så väggarna behöver inte spännas i ordning. Vi har spännt ovanpå ett ganska ojämnt underlag som hade krävt en del spackling och jag är glad att jag inte behövde bry mig på det alls.


Det här underlaget har vi spännt ovanpå. Vi har inte varit noggranna alls bara tagit bort det som varit löst.


Här en skarv mellan gammal och ny tretex som diffar på runt 5 mm som vi inte behövde åtgärda.

Det man MÅSTE vara noga med är att det inte sticker ut något vasst eller hårt som pappen kan antingen gå sönder på eller som lämnar små bulor när pappen spänner upp sig. Det är viktigt att ta bort spik och annat som kan förstöra annars är underarbetet fantastiskt enkelt.

8 comments on “Jämna väggar.

  1. Stella skriver:

    Helt klart blir det pappspänning hos oss med!

    • Sophie skriver:

      Ja det tycker jag att ni ska testa på. Vår papp köptes hos Klassiska byggvaror först men nu när jag behövde mer hade de ändrat bredd så vi köpte av Ovolin istället. Det var samma som den första vi köpte och den har varit väldigt lättarbetad. Jag har å andra sidan inget att jämföra med… 😀

  2. MrsUniversum skriver:

    Bäst!
    Vaddå spackel???? Glöm det.

  3. Gela skriver:

    MMM det skall jag försöka få övertalat maken till… få se hur det går. ha en fin dag/Gela

  4. Erika skriver:

    Det borde ju funka på strukturtapeter också! Eller tror du ”knögglet” skulle synas igenom? Har du någon gissning?

Kommentera

