Vem skulle inte vilja vika kläder här?


Jag är så glad för min tvättstuga, nu är den dessutom sen ett par veckor adventspyntad och det blev så mysigt. Även om det inte är så kul att tvätta och vika kläder så blir det inte direkt mindre roligt av att göra det i en tvättstuga som man trivs i. Faktum är också att än så länge har jag bara tvättstugan, badrummet och köket att pynta riktigt i. Det är liksom betydligt roligare att pynta i ett rum som är färdigt och helt och fungerande och dessutom fint, vilket vi ju tycker att våra rum blir efterhand, än att pynta i de där rummen som vi rivit lite i och som är sålänge.


För ett år sedan såg det ut så här, ungefär. Fotot är taget 29 december så den 14 hade vi troligen inte möjlighet att tvätta och målningen var nog i full gång.

Då tyckte jag det var en fröjd bara att slippa tvätta i det gamla badrummet men nu har man ju hunnit bli lite mer bortskämd än så. 🙂


Idag ser det ut så här och det känns väldigt bra!


Än så länge är det bara rött och juligt, men lillejulafton när tomtarna kommer fram blir det nog några såna också som hittar dit ut.


På hyllan här kan det ju rymmas några stycken iallafall.

Sen snälla tomten om du läser detta skulle jag bli så innerligt glad om jag kunde få en ny kamera… den jag har sjunger på sista versen och bilderna blir antingen superkalla när man använder blixt eller jättegryniga när man använder befintligt ljus. Jag vill kunna göra rummen rättvisa med mina bilder och det kan jag inte idag!! Snälla rara tomten!

4 comments on “Vem skulle inte vilja vika kläder här?

  1. Maja skriver:

    Så fint det blev och så skönt det känns när något blir klart!

    /maja

  2. Emma Forsbacka skriver:

    Hoppas tomten läser din blogg….

Kommentera

