Ny byrå till hallen.


Igår åkte vi på utflykt till… Veberöd! Jag förstår inte varför allt vi hittar på Blocket måste finnas i Veberöd hela tiden. 🙂 I somras var vi där och hämtade/tittade på saker flera gånger och nu dök det upp precis en sån byrå som jag letat efter där till ett bra pris. Jag har letat i några veckor men rätt kombination av modell/pris/plats har inte dykt upp innan.

Byrån är den enda möbel som kommer få plats i mellanrummet och den ska rymma husapotek, handdukar samt vantar och mössor bland annat. Alltså sånt som hör hemma i rummen intill men inte får plats där.


En sån här fin, som inte är så stor och djup men ändå rymmer en hel del blir det!

Nu står byrån i den andra hallen och väntar på att få flytta in vilket den ska få göra så fort taket målats ytterligare en gång och listerna målats och satt upp. Listerna och taket är faktiskt det enda som är kvar för i torsdags hann jag med att tapetsera de pappspända väggarna och det blev verkligen ett bra resultat. Jag hade för längesedan valt tapet men när det sen blev ett så mörkt rum utan något naturligt ljusinsläpp fick jag tänka om. Kravet var en ljus och småmönstrad tapet som inte krympte rummet ytterligare och som ljusade upp väggarna utan att det blev vitt. Det blev en tapet från kollektionen Anno 1905 som Boråstapeter har. Det är samma mönster som på tapeten vi hade i arbetsrummet på Ekenäs men där i färgställningen beige/rött.


Vi valde en tapet i beige/vitt från Boråstapeters kollektion Anno 1905.

Rummet blev verkligen mycket ljusare med tapeten uppe så syftet uppnåddes. Med den mörka byrån till och sen de två dörrarna som är laserade samt alla lister i samma lasering kommer det bli jättebra och inte bara ljust ändå. Ovanför byrån kommer vi hänga en spegel för att dagsljuset från ytterdörren mittemot ska reflekteras in i mellanrummet. I taket kommer lampan som nu hänger i köket att ta plats.


Kökslampan får istället belysa mellanrummet för den räcker inte riktigt till i köket.

2 comments on “Ny byrå till hallen.

  1. MrsUniversum skriver:

    Ja hjälp vad duktiga ni är. Fort går det. Tapeten är fin – jag gillar både tanken på snöstjärnor och det typiska madrasstyget som var så vanligt förut (mest i blått/vitt) som jag blir påmind om av tapeten. Undrar om den skulle funka här någonstans!?

    • Sophie skriver:

      Ja jag har en del bitar av det där tyget och det är verkligen fint, ska bara komma på nåt riktigt fint att göra med det, jag blir så snål med sånt jag tycker är extra vackert och så blir det lätt liggande i en låda istället… 😀

      Tapeten finns ju i en tredje färgställning också, blå botten och guldfärgade stjärnor och den tycker jag är allra vackrast men jag har inte hittat något ställe där den skulle passa riktigt bra ännu.

Kommentera

