Härligt hemma!


För några veckor sedan gjordes ett reportage om vårt badrum för Aftonbladets inredningsbilaga Härligt hemma och denna helgen är det med i tidningen. Tyvärr missade journalisten att tala om det så jag visste inte att det var nu. Fick precis ett sms från en kompis som sett det dock. Nu måste vi ju köpa tidningen…

12 comments on “Härligt hemma!

  1. Margareta Karlsson skriver:

    Grattis grattis grattis. Du och din man är värda all uppskattning ni kan få. Hälsningar

    • Sophie skriver:

      Tack Margareta! Eftersom du kommenterade så ärligt om vår flytt hit värderar jag dina kommentarer högt! 🙂

      • Margareta Karlsson skriver:

        Jag tycker idag att jag överreagerade. Och känner mig ledsen om jag gjorde dig/er upprörda. NI har verkligen varit jätteduktiga med det nya huset och såna aspekter som stockar i grundbyggnaden ja husstommen alltså och trivsel i samhället väger naturligtivs allra allra tyngst. Men ni var duktiga med det andra också och ja.. dina trogna skriverier ger mig faktiskt stor glädje. Och roligt för barnen att få växa upp på det sättet. Det hade man önskat för sina egna barn. Många hälsningar!!!!

        • Sophie skriver:

          Men det tycker inte jag att du gjorde, jag är glad att du reagerade och önskar fler hade modet att göra det. Du förklarade hur och varför du tänkte som du gjorde och det respekterar jag mycket. Jag är också väldigt glad att du fortsatt följa oss och vårt arbete. Jag förstår helt hur du resonerade kring vår flytt och jag redogorde också väldigt ytligt för den på bloggen till en början. Det finns såklart mycket som aldrig kommer fram på en blogg och sånt som inte märks. Idag är vi väldigt glada att vi flyttade för vi och barnen trivs väldigt bra och det här huset som har så mycket mer av vad vi söker passar oss så mycket bättre men det finns fortfarande en sorg i mitt hjärta att jag gjorde min mamma så ledsen när vi flytttade längre från henne igen.

  2. Hur funkade det där med repotaget? Kom det folk hem till dig eller fick du skicka dina egna bilder?

    Jag har själv fått frågan om att vara med i repotage ett gäng gånger nu men har alltid tackat nej, är jag tråkig då?

    • Sophie skriver:

      Den här gången ringde reportern upp mig och sen bokade vi en telefonintervju och nån vecka efter det kom en fotograf hit och tog bilder. Texten i reportaget mailades sedan till mig så jag fick läsa igenom och göra ändrigngar.

      Tråkig? Man får säklart välja helt själv hur man vill göra. Jag tog det som en komplimang och tycker det är kul att de tyckte vårt badrum platsadei tidningen. Eftersom jag blir glad om jag kan inspirera andra tyckte jag dessutom detta var en toppenchans att nå fler än er som brukar läsa här.

  3. MrsUniversum skriver:

    Hej Sophie, kan du inte blogga reportaget så vi som inte har Aftonbladet tillgängligt får se. Hoppas intresset för att byggnadsvårda på rätt sätt sprider sig genom sådana artiklar.
    (Har, precis som Where the Forest Ends, fått förfrågning via mejl men tackat nej.) Tidningar och tidskrifter skannar av bloggar rätt ordentligt inser jag 🙂

    • Sophie skriver:

      Jag ska se om jag kan skanna in bilderna. Hoppas också man kan uppmuntra andra till mer byggnadsvård! 🙂 Ja det måste vara ganska mycket enklare att vara journalist idag och hitta intressanta inredningsreportage när det finns så många bloggar…

  4. TorpSara skriver:

    Varför väljer man att tacka nej? (Jag är bara nyfiken på hur ni resonerar, jag som aldrig fått frågan och inte bloggar (!), och som ofta önskar lite mer hardcorebyggnadsvård i tidningarna… 😀

    • Sophie skriver:

      JA det tycker jag också skulle vara intressant att veta? För min del tycker jag det är ett bra sätt att sprida hur vi tänker och gör och det var väldigt roligt att vara med.

  5. Monika skriver:

    Sophie!
    Tidningar har postats till dig och borde komma idag eller imorgon.
    Må gott
    /Monika

Kommentera

