Dag 5!


Femte dagen som var i fredags var min första sommarlovsdag och jag passade på att börja härligt med att riva ner resten av isoleringen på framsidan samt köra två STORA lass med isolering till tippen.. jag HATAR glasfiberisolering och att detta var hårda stora skivor på 120×240 cm som var nästintill omöjliga att hantera och det faktum att det ösregnade hela tiden jag höll på med dem gör inte saken bättre! Men nu gissar jag att det är max 3 lass med sånt mög kvar innan allt är borta. På kvällen när Mats kommit hem vilade vi från rivningen och körde och handlade hela familjen istället.


60-talsvitt nertill och 70-tals brunt upptill. Notera också gärna silvertejpen som håller glaset på fönstret på plats… inte sunkigt och nergånget alls!

2 comments on “Dag 5!

  1. Maria skriver:

    Vilken skillnad det blir så snabbt! Haha, jag har varit här inne och kollat i veckan utan att det hänt nåt och anat att det varit nåt stort på gång! =)
    Mitt värsta är också ful-isolering, sticks och klias och dammar nåt gräsligt.

    • Sophie skriver:

      Jo det blir verkligen skillnad! Vi sliter på med rivningen och det är faktiskt riktigt kul just för att det blir så annorlunda och tydligt resultat även om det är arbetssamt. Ser sannerligen fram emot att köra de sista lassen isolering till tippen och slippa befatta mig med det sen. Sitter den på plats kan det väl kvitta men att hålla på med den är hemskt.

Kommentera

