Lite mer rumslighet.


Igår satte Mats panel på väggen mot arbetsrummet samt mot skafferiet och mellanrummet och nu blev köket ett rum igen. Det har ju varit i princip öppen planlösning nu sen vi rev väggen för några veckor sedan. Det är skönt att kunna se rummet som det ska vara och tre av fyra väggar är nu dessutom klara med panel vilket gör att det börjar se allt mer färdigt ut. Det är ”bara” ytterväggen kvar och den har vi väntat med eftersom vi inte varit helt säkra på måtten på dörren som ska sättas i.


En vägg fast mest hål…

Det blev nu inte så mycket vägg av det hela men det blev iallafall mer rumsligt. Schellackat och grundmålat hann det bli också. Jag gör inte så mycket annat än målar för tillfället känns det som men det är roligt för det blir så stor skillnad ändå. Mats tyckte det gick så väldans fort att få upp panelen och det var inte förrän efteråt när jag skulle börja måla som han kom på varför… han hade inte målat sponten. Så nu får vi väl se hur detta blir. Ett litet experiment, kanske blir det synliga springor…kanske gör det ingen skillnad att vi målar innan.


Den lilla väggsnutten mot arbetsrummet är också klar.

Jag har inte målat den gamla panelen eftersom jag tänker att det inte behövs tre strykningar på den, den är ju redan målad. Man kan se att det inte skiljer jättemycket i färg på min grundfärg och den färg som väggarna har haft en gång.

Lämna en kommentar