Jag kunde inte låta bli…


Igår när jag var nere och handlade själv passade jag på att ta en liten sväng på den nyöppnade SeconHand butiken i byn. Det är Lagadalskyrkan som öppnade den i början av april och jag har inte lyckats komma förbi när de haft öppet tidigare, de har bara öppet på lördagar mellan 10 och 14 och då brukar jag vara upptagen med annat… 🙂

Nåväl, idag hade de precis öppnat när jag kom dit och det var redan ett 15-tal bilar på parkeringen utanför och en hel del folk inne i affären. Det är en ganska stor lokal (det gamla konsum som la ner för några år sedan) och det fanns mycket roligt att titta på. Jag hittade tre jättefina köksstolar för bara 75 kr styck som hade passat utmärkt i vårt nya kök men vi behöver ju fyra så det gick inte. Det var jättefin ordning och rent och städat i butiken vilket är trevligt. Jag skulle ju bara titta och inte handla för jag har ju så mycket saker redan… men det gick inte så bra. Jag hittade en liten söt vas för 15 kronor, två träramar för 5 kr styck och en liten hålslev i nysilver för 7 kr. Är det så billigt kan man liksom inte bara gå därifrån och ramarna behövde jag faktiskt!


Två söta vaser.. varför jag köpte en till när jag visste att jag hade en identisk hemma kan jag inte riktigt svara på… 🙂

Den ena vasen hittade jag i skåpet i tvättstugan här i somras och sparade, den är jättesöt. Nu när jag hittade en till för ynka 15 kr kunde jag inte låta bli. Söta glasvaser kan man nog inte få för många av och jag har verkligen inte många som det är idag.


Två ramar, med inte så tokiga bilder i heller även om jag tänkt mig att bara använda ramarna, och en liten hålslev.

Hålsleven vet jag inte vad den är till för egentligen, om någon vet får ni gärna tala om det. De två ramarna tänkte jag använda för att komplettera vår hussamling. Nu har vi ju två hus till att hänga på väggen tillsammans med de andra två.


Våra två första hus, här borde våra två nuvarande också få hänga!

4 comments on “Jag kunde inte låta bli…

  1. TorpSara skriver:

    Sleven är en sockerströare. När man hade toppsocker fick man göra så för att strö det finaste sockret.

    Två små likadana glasvaser behöver man ju OFTA när man dukar vackert! Sådetså.

    • Sophie skriver:

      Grattis Sara till den tusende kommentaren! 🙂 Och tack för tipset om sockerströaren. Då vet jag vad jag ska ha både den och den jag köpt innan till 😀 Man kan ju behöva två såna också!!

  2. Mimmi skriver:

    Det är en strösockersked!
    Tänk dig nu jordgubbar på fint glasfat, lite vispad grädde, en söt pressglasskål med strösocker och den pustade skeden att strö med, mer sommar kan det väl inte bli.

Kommentera

