Mamma har alltid rätt…eller?


Nja inte alltid men det händer ju förstås att min mamma kommer med åsikter som helt enkelt inte går att bortse från. Skönt är det också att hon faktiskt säger vad hon tycker och inte bara går omkring och tycker att allt är fint och bra oavsett vad hon egentligen anser. Jag värderar hennes ärliga åsikter mycket och flera gånger har hennes tankar och funderingar gett oss en ny insikt eller tanke om hur vi skulle kunna göra.

Hon kommer kanske att bli odräglig nu men det kan jag ta… 😉

Nu senast var det vårt badkar hon tyckte att vi placerat på fel håll. Vi har tidigare haft badkar på tassar men dessa har varit rundade i både fotändan och huvudändan och då har det känts mest naturligt att placera den högre huvudändan mot väggen och fotändan utåt. Nu när vi har ett tassbadkar igen gjorde vi, utan att fundera så mycket på det, likadant igen. Detta badkaret har dock en rak fotände och inte en högre huvudände, bara rundad, vilket mamma tyckte såg konstigt ut att ha på det hållet. Hon tyckte den raka sidan borde stå mot väggen. När vi nu målade om och ändå flyttade badkaret för att komma åt passade vi på att prova hur det skulle se ut att ha det på andra hållet.


Så här hade vi det innan…


… och så här står det nu.

Vi tycker båda två att detta känns mer självklart och naturligt. Det blev dessutom luftigare runt toalettstolen som är till höger om badkaret och man ser den fina rundade kanten tydligare.

Så tack Mamma för att du finns och vågar säga vad du tycker fast du vet att jag inte alltid håller med dig!!

One comment on “Mamma har alltid rätt…eller?

  1. Mamma skriver:

    Ja nu blir jag helt odräglig…först badrumsgolvet jag förordade och nu badkaret…skönt att du lyssnar på mig när det verkligen gäller 🙂 KRAM

Kommentera

