Nu slipper jag se den!


Niklas får säga vad han vill 🙂 Jag vill inte se värmepumpen och installationen av alla rör och annat när jag viker tvätt. Framför allt blir det ett lugnare intryck i tvättstugan när draperiet kom upp. Sen att Mats kommer springa där och dra i det för jämnan för att kolla temperaturer och annat ”väldigt viktigt” 😉 det får väl vara. Jag fegade lite och valde ett enkelt lantligt tyg som jag tycker passar in. Jag funderade på ett tyg med något roligt mönster, det finns ganska många fina på Ikea just nu. Fast detta blev bra och trivsamt. Jag har bara hängt upp tyget nu men funderar på att hänga något tjockare dämpande bakom för att stänga in ljudet från pumpen lite. Dessutom väsnas dammsugarcentralen som sitter på väggen också när den används. Eftersom vi alltid har dörren till tvättstugan öppen skulle det vara bra att kunna dämpa ljudet en del. Det är ett svagt brummande som hörs när pumpen går. Jag tror en ullfilt hade gjort susen, eller kanske nåt annat kompakt material. Nu hör man väl faktiskt bara brummet när man är i tvättstugan eller i hallen utanför så det är knappast något stort problem men ändå.


så här…


…blev såhär.

Trevligare tycker jag. Ska hänga tyngdband i nederkanten så det hänger till sig ordentligt igen när Mats har varit och flyttat på det… 🙂

One comment on “Nu slipper jag se den!

  1. Mamma skriver:

    Snyggt tyg.

Kommentera

