Toalettpappersrullehållare


En ganska simpel sak med långt namn som underlättar en hel del i badrummet. Vi har inte lyckats hitta någon som vi vill ha. Den vi har nu i gamla badrummet köpte vi i somras på Ikea. Den tillhör deras serie Lillholmen som jag tycker har mycket fina saker och vi har förutom den både papperskorgen, bomullspadshållaren, tandborstmuggen, en hängare och toalettrullemagasinet. En del saker köpte vi redan till vårt första badrum och en del nytt nu till i somras. Det är enkla saker som fast de är lite romatiska i stilen håller bra och är stadiga och rejäla. De sticker inte ut och passar in ganska bra. Men jag skulle vilja hitta en toalettpappershållare som passar perfekt. 🙂 De sakerna vi köpt från Ikea kommer troligen hamna på lilla toaletten (som inte finns ännu) men i badrummet vill jag ha nåt annat mer speciellt.

Till vårt första hus köpte vi en på Qvesarum som var en kopia av en gammal modell. Ganska flådig men vi gillade den mycket. När vi flyttade från Strömsnäs skruvade vi ner den från gästtoaletten där den satt och satte upp just en sån från Ikea istället. Men liksom handfatet så lämnade vi nu kvar den på Ekenäs. Ibland ångrar jag mig och ibland inte. Nu när jag inte hittar en ny är det ganska irriterande att vi inte tog med den, samtidigt hade vi haft den ett bra tag och den hade en ful egenhet att tappa en av metallkulorna på sidan så man var rädd att den skulle skada klinkersgolvet.


Den från Qvesarum som de tyvärr inte säljer längre.

Detta var bästa bilden jag hade, konstigt att man tagit så enormt mycket bilder och ändå har man missat så mycket saker som man skulle velat ha på foto nu i efterhand. Vi köpte denna redan innan vi flyttade till huset (tror jag) för vi tyckte den var så fin. De hade då även en annan modell som var enklare men de senaste gångerna när vi varit där har det inte funnits någon och jag hittar heller ingen på hemsidan.

Om någon har nån idé om var det finns nytillverkade efter gammal förlaga eller gamla origianl eller en ny fin som skulle kunna passa in så kommentera gärna. Jag har hittills inte hittat någon som jag fastnat för.

4 comments on “Toalettpappersrullehållare

  1. Karin skriver:

    Det var banne mig svårt att hitta, även för en sann ”surfmästare” … 🙂

    Kan detta vara något som går att leva med tills en sådan ni vill ha dyker upp?

    http://www.magasinkrantz.se/toalettpappershallare-p-170-c-143.aspx

  2. Asta skriver:

    Det där en stil som är lite för krussidullig för mig så där har jag dålig koll, men det ser ju väldigt mycket ut som den stil som man i england kallar för viktoriansk. Du kan ju testa att söka lite på victorian tissue holder alternativt victorian toilet tissue holder så får du kanske fram något liknande.

  3. Ulrika skriver:

    Jag har hitills bara hittat en som är fina i mina ögon, tror det kan vara något för dig också. Tyvärr hittar jag den inte just nu… Kommer ifrån ett danskt märke. Återkommer om jag dyker på den! Lycka till! Ulrika

  4. Sophie skriver:

    Tack för tipsen. Den vita med hjärtanen är lite för lantlig får min smak och egentligen håller jag numera med dig Asta att den vi hade innan är för krusidullig. Jag kan ångra lite att vi inte tog med den för nu hittar jag ingen annan som är bra men jag skulle egentligen vilja ha en enklare modell till detta badrummet utan böjar och svängar. Det är svårt att hitta men nånstans måste det ju finnas nån. Ingen som vet nån byggnadsvårdsbutik som har nytillverkade efter gammal förlaga eller nåt sånt? //Sophie

Kommentera

