Vi är inte till salu.


Underbara Clara skriver idag om hur vissa bloggare säljer sig själva och skriver inlägg om saker mot pengar eller gåvor vare sig de tycker att produkten är bra eller inte. I inlägget finns också ett debattinlägg om frågan som är skrivet av ett antal bloggare. Själv har jag ju märkt det på flera bloggar varav jag slutat läsa de flesta eftersom de blir väldigt innehållslösa och tomma när det bara handlar om smygreklam.

Jag håller fullständigt med Underbara Clara i hennes inlägg och de bloggare som skrivit debattinlägget. Jag själv skulle aldrig ta emot pengar eller presenter mot att skriva väl om något som jag själv inte tycker är riktigt bra. Att testa nya produkter har jag inget emot men jag kommer aldrig nånsin att skriva positivt om en produkt som jag egentligen inte tycker om bara för att tjäna pengar på det. Detta är och förblir en reklamfri blogg där bara mina egna (och ibland Mats :-D) åsikter speglas!

4 comments on “Vi är inte till salu.

  1. pelle skriver:

    håller med jag solidaritets klickar lite på deras reklam som finns på sidan för att stödja de bloggar jag gillar men tycker det är förkastligt med folk som kör med smygreklam i själva bloggtexten. någon flashanimation i hörnet stör mig inte dock.

    • Sophie skriver:

      Den ”vanliga” synliga reklamen stör mig inte så mycket även om jag faktiskt tycker den är rätt trist den också. Den är ofta ivägen i inläggen. Men smygreklam är definitivt inte ok enligt mig. //Sophie

  2. Maria skriver:

    Jag håller med dig, jag är så himla less på all reklam hela tiden… tycker det är jätteskönt att ni har en reklamfri blogg. Det är några bloggar jag slutat följa lika frekvent efter att det poppat upp reklam mellan inläggen. Dels för att det är så störande och fult på sidan, och sen tycker jag inte att det är ok att dom tjänar pengar på att jag besöker dom. Nästa steg är liksom att ta betalt för att läsa ens blogg… =)

    Däremot tips på saker man rekommenderar med motivering är alltid bra. Har hittat mycket bra tips på din sida om allt från element till diskbänkar, det tar många timmar att kolla upp saker så det är superbra!
    Lika så tycker jag man nästan är skyldig att berätta om bra hantverkare/producenter mm man använt. Är man nöjd med utfört jobb så tjänar alla på att man berättar det, inte minst för att stävja alla slarviga fusk(hant)verkare man stöter på… Bra hantverkare är guld värda!

    • Sophie skriver:

      Mmm, jag stör mig också på reklam mellan och i inläggen. Den på sidorna är bättre men jag vill verkligen inte ha reklam på min blogg. Det är inte därför jag skriver och det är inte därför jag vill att folk läser.

      Jag gillsr däremot som du skriver just att tipsa och att recensera på mitt eget vis. Kan jag hjälpa någon hitta nåt bra genom att de slipper lägga en massa tid som jag redan lagt ner så blir jag glad! //Sophie

Kommentera

