Tävling!


Jag har bestämt mig för att ha en tävling. Men det blir ingen vanlig där man ”bara” ska lämna en kommentar och länka hit för att få en lott. Nej här krävs det att man funderar lite…det får inte bli för lätt så de blir en gissningstävling. 🙂 Tävlingen handlar om färgsättning och vi får väl se om det blir nåt annat pris än ära och berömmelse, jag får rota lite ute i torpet och se om jag hittar nåt som passar som pris!

Jag vill veta vilken färg ni tror att vi ska ha på väggarna i tvättstugan.

Är ni lite finurliga kanske ni kan hitta ledtrådar tidigare i bloggen vilket gör det till en fördel om man brukar läsa här. Man får inga extra chanser för att man länkar för jag är inte ute efter fler besökare utan är bara nyfiken på om ni som redan läser kan lista ut hur vi vill ha det. Och det är alltså inte vilken sorts färg (för det är självklart linoljefärg) utan det är vilken kulör!!

LYCKA TILL!

Jossan du får inte gissa för du har ju varit här och tjuvkikat! 😉

5 comments on “Tävling!

  1. Maria skriver:

    Oj vad svårt! Jag har för mig att du hittat ett grårutigt golv till tvättstugan, så nåt som passar med det… jag är så otroligt dålig på färger, här hemma går tråkigt nog det mesta i varianter av grön umbra men den hade du väl i nån hall förut, och vitt tror jag inte heller på, och björklasyr verkar det ju bli ute i hallen och köket… ja, du ser, nu kan jag inga fler färger! =)
    Nu är jag jättenyfis, ska bli spännande att se vilka färger du hittat på! =)

  2. TorpSara skriver:

    Åhå! Vilken utmaning! Jag rör ju alltid ihop dina tankar med mina, så när jag har funderat fram och tillbaka blev det såhär:

    Golv i grått och grått: Knappast grön umbra. Man (jag, alltså också du :D) vill ju ha en varm ljus ton i tvättstugan, och den ska funka till grått. I badrummet har vi ju planerat beige, så här måste vi landa på en vaniljton. Ett par % järnoxidgult, tror jag bestämt att det blir. Eller blir det lite, lite terra? Nej, det kan bli laxrosa om man har osis…

  3. Emma Forsbacka skriver:

    Satt i bilen idag och funderade på vad jag skulle dra till med! Grått golv är lite svårt att matcha tycker jag. Gissar på en ljus ljus grön .

  4. Jessica skriver:

    Tror det blir björklaserad pärlspont , ”nya” dörren var ju björklaserad. Listerna i samma färg och en matchande tapet.

  5. Tobbe skriver:

    Eftersom det var tänkt att det skulle vara terrakotta-golv innan det blev grårutigt så får man ju anta att det är en färg som skulle matcha bägge dessa. Det snyggaste till terracotta tycker jag personligen är en ljusgul nyans, så jag gissar på 5% gulockra. (Annars låter ju björklaseringen som Jessica gissar på inte helt dum.)

Kommentera

