Före och efter på utbygget.


Inte för att det är färdigt men när jag ändå presenterat ritningarna på hur vi bygger kan det väl vara på sin plats med ett par foton av hur det såg ut med det gamla utbygget och hur det ser ut med vårt. Vissa dagar tycker jag att vårt inte alls är stort och klumpigt och att det passar till huset och är jättefint och vissa dagar tycker jag knappt det är nån skillnad mot innan. Jag tror i och för sig att det kommer göra en hel del skillnad sen när panelen kommer på och det blir ljust istället för svarta väggar. En sak som jag tycker om och som jag tycker gör utbygget finare är att man ser hela taket på huset. Innan såg man inte takfoten för sargen på det gamla utbygget och det gör att det upplevs mycket nättare tycker jag.


Så här såg det ut i somras.


Så här ser det ut nu.

Kolla så mycket löv som försvunnit från träden. På översta bilden ser man inte torpet alls och på den nedre syns det jättetydligt…

Här är två bilder tagna från framsidan på hur det var innan och hur det blir. Här är det iallafall stor skillnad det tvekar jag inte på. Den nya väggen slutar ungefär mitt i fönstret på den gamla.


Innan.


Under uppförande.

3 comments on “Före och efter på utbygget.

  1. Karin skriver:

    En vän behöver en låg ytterdörr (2m). De bor i Lövestad, Skåne. Sophie – vet du var närmsta byggåtervinningsföretag ligger? Jag har Googlat, men hittar inget precis. Visste inte vem jag annars skulle fråga 🙂

    • Sophie skriver:

      Hej Karin. I Lövestad ligger Spiken i Kistan (http://www.spikenikistan.com/). De har en hel del dörrar och annat begagnat. Sen finns ju Folkes bygg (http://www.folkesbygg.se) de har också en del och ligger i Hanaskog. Qvesarum har haft en del tidigare iallafall. Annars finns det kanske inte så många fler. Jag är själv lite dålig på butikerna. Vi brukar åka till ett ställe i Hamneda (södra Småland) som heter Annas kuriosa (http://www.annaskuriosa.se) Men det kanske är för långt. Hoppas de hittar vad de söker //Sophie

  2. Karin skriver:

    Jag skickar ditt tips vidare – tack så hemskt mycket för hjälpen!

Kommentera

