Den hemliga trädgården


För ganska länge sedan fick jag en kommentar på bloggen (På Ekenäs) från någon som hette Boije. Minns inte nu vad kommentaren handlade om men eftersom hon hade en egen blogg kikade jag in. Jag hann inte titta så mycket då och sen har jag glömt av bloggen men så dök den upp i en blogglista häromdagen och jag satt sen länge och tittade och läste…

Bloggen heter The Secret Garden och den är helt fantastisk. Mest handlar den om hennes trädgård som är å fin. Jag skulle så gärna vilja ha en sån trädgård men de måste ha lagt ner så hutlöst mycket tid och arbete där så hur skulle jag hinan de? Men som om det inte vore nog så är även huset makalöst. Både utvändigt och invändigt. Jag kan sitta hur länge som helst och titta på fotona av de olika rummen.

Någon gång har hon tydligen fått höra av någon att hon ju kunde söka till tv-programmet Sveriges fulaste hem med Simon och Thomas. Smaken är ju så klart olika men att man kan säga så om det huset det förstår jag inte, undrar hur den personen har det hemma… Titta gärna in och njut!

One comment on “Den hemliga trädgården

  1. Eija skriver:

    Instämmer fullständigt med dej, huset är helt makalöst vackert! Det finns få ex av så välbevarade hus med originaldetaljer i detta land…
    Och det bästa av allt, jag har varit i hennes trädgård, sett dammen, koi-karparna, renässansträdgården……hon hade trädgårdsvisning för ett tag sedan. En jättetrevlig utflykt!

Kommentera

